portfolio
SHOWREELS
Nie musisz przeglądać wszystkich filmów, aby sprawdzić, co konkretnie mamy do zaoferowania i jakim poziomem prac dysponujemy. Showreele to najciekawsze fragmenty, naszej dotychczasowej produkcji w jednym klipie. Szybki podgląd, jak wyglądały poszczególne lata działalności DPstudio. Im nowszy reel, tym więcej doświadczenia, co przekłada się, na bardziej zaawansowane efekty.
CIEKAWOSTKI ZE ŚWIATA SHOWREEL
• Showreele stały się najlepszą formą reklamy oraz pozyskiwania klientów, przez firmy i freelancerów na całym świecie, za sprawą umieszczenia wielu swoich dzieł, w krótkim materiale.
• Showreele składają się nie tylko z efektów i animacji. W zależności od tego, czym firma się zajmuje, tworzyć je mogą ujęcia filmowe, grafiki, strony internetowe, a nawet same zdjęcia.
• Nowe showreele, pojawiają się średnio co kilka lat (2-5 lat), w zależności od ilości i jakości zgromadzonego materiału przez daną firmę, lub freelancera.
• Dobry showreel nie powinien trwać dłużej niż pięć minut, aby nie znudzić widza.
VFX/CGI
Projekty wykonane przede wszystkim, na potrzeby branży filmowej, w całości poświęcone postprodukcji. Matte painting, środowiska 3D, symulacje, kluczowanie i inne. Wiele z tych filmów, w końcowych minutach, posiada tzw. breakdown-czyli jak powstawały poszczególne sceny i efekty, zachęcamy do zapoznania się z nimi.
CIEKAWOSTKI ZE ŚWIATA EFEKTÓW SPECJALNYCH
• Pierwszym znanym efektem w historii kina jest tzw. stop trick, którego użył Alfred Clark w 1895 roku, w swoim filmie „Egzekucja królowej Marii”. Clark zatrzymał kamerę w momencie, kiedy kat podniósł topór, a w miejsce grającej aktorki podstawił lalkę, co dało dość realistyczny efekt, pozbawienia głowy królowej Szkocji.
• Bardziej zaawansowane efekty specjalne, zostały na stałe wdrożone do kin w latach 90 oraz zaprezentowane w filmach: The „Enchanted Drawing” (1900) oraz „Podróż na księżyc” (1902). Były to modele kukieł, poruszane przez ludzi.
• Późniejsze lata, aż do lat 90, to złoty wiek dla makiet, obrazów malowanych na szybach, odbić lustrzanych i green/blue screena. Za pomocą takich trików, zostały zrealizowane między innymi „Gwiezdne Wojny” George’a Lucasa.
• Pierwszą postacią wygenerowaną całkowicie komputerowo jest „Rycerz schodzący z witraża", w filmie „Piramida strachu" (1985) reżyserii Barry Levinsona.
• Prawdziwa era CGI rozpoczęła się jednak na początku lat 90, kiedy do kin trafił film „Park Jurajski" (1993) Stevena Spielberga, w którym na szeroką skalę użyto efektów komputerowych. Film do najmłodszych nie należy, jednak udało mu się przetrwać próbę czasu i do tej pory, nie odstaje wizualnie od najnowszych produkcji.
• Dzisiejszy rynek branży efektów specjalnych wart jest miliardy dolarów, a CGI/VFX znajdziemy praktycznie w każdym filmie.
ANIMACJE
Zbiór kilku ciekawszych animacji 2D oraz 3D zrealizowanych dla firm z Polski i zagranicy. Głównie intra, jednak nie brakuje tutaj także ambitniejszych produkcji.
CIEKAWOSTKI ZE ŚWIATA ANIMACJI
• Pierwsze animacje nie miały nic wspólnego z komputerem. Były to sekwencje obrazów rysowane ręcznie przez artystów. Szybka zmiana podobnych do siebie malunków skutkowała wrażeniem ruchu.
• Pierwszą animację stworzoną za pomocą komputera zrealizował w 1963 roku Edward E. Zajac. Animacja przedstawiała symulację ruchów satelity na orbicie okołoziemskiej. Można ją zobaczyć, klikając TUTAJ.
• Pierwszym filmem fabularnym zrealizowanym wyłącznie przy użyciu animacji komputerowej, jest "Toy Story" (1995) Johna Lassetera.
• Aby animacja wydawała nam się płynna, w ciągu jednej sekundy muszą pojawić się co najmniej 24 jej obrazy (klatki).
FILMY REKLAMOWE
Reklama oraz promocja. Od deweloperskich zapowiedzi, po kilkuminutowe filmy promocyjne firmy.
CIEKAWOSTKI ZE ŚWIATA REKLAMY
• Reklama jako środek masowego przekazu, ma za zadanie budować zachowania, generować potrzeby, wywoływać pragnienie.
• Pierwsze przesłanki o reklamach, pochodzą już z czasów starożytnych, gdy pojawiały się napisy np. na szyldach karczmy.
• Pierwsza reklama telewizyjna pojawiła się w 1941 roku w Stanach Zjednoczonych. Była to reklama w telewizji lokalnej WNBT.
• Rynek reklamy komercyjnej w Polsce zaczął się rozwijać od 1983 roku
TELEDYSKI
Dla nas styl muzyczny nie ma znaczenia, liczy się pomysł i obraz pasujący do utworu.
CIEKAWOSTKI ZE ŚWIATA TELEDYSKÓW
• Teledysk w znaczeniu dzisiejszym powstał w 1975 r., kiedy to brytyjska grupa Queen nakręciła teledysk promujący utwór „Bohemian Rhapsody”
• Na chwilę obecną, najpopularniejszym teledyskiem na świecie jest Luis Fonsi "Despacito" (5,35 miliarda wyświetleń)
• W Polsce najpopularniejszy teledysk należy do Ronnie Ferrari "Ona by tak Chciała" (ponad 123 miliony wyświetleń), który zdegradował Pawła Domagałę "Weź nie Pytaj (117 miliony wyświetleń)
FILMY INSTRUKTAZOWE
.
Wykorzystywane przez firmy i ludzi biznesu do zaprezentowania jak działają ich usługi i produkty.
CIEKAWOSTKI ZE ŚWIATA FILMÓW INSTRUKTAŻOWYCH
• Film instruktażowy to idealny zamiennik dla każdej pisemnej instrukcji obsługi.
• Coraz więcej firm, korzysta z tej metody instrukcji, co skutkuje dodatkową formą reklamy.
WSZYSTKIE PRODUKCJE
Zbiór naszych wszystkich produkcji.